söndag 24 oktober 2010

Dagspressen börjar bli riktigt desperata...

Jag har tidigare tagit upp den dödspriral som alla världens dagstidningar är inne i. Se mitt inlägg ifrån juli om att dagspressen sitter fast i en rävsax. Nu försöker Göteborgs-Posten i ren desperation ragga nya läsare. De erbjuder en prova-på-månad för löjligt låga 30 kronor. Man kan alltså få GP för en krona per dag.

Detta är givetvis en ren förlustaffär för GP och visar hur dagspressen lider under de strukturella förändringar samhället genomgår. Internet gör att ingen vill betala 2.500 - 3.000 kr per år för nöjet att tidigt på morgonen läsa gårdagens nyheter. Om jag nu vore fiskhandlare eller hade en liten söt hundvalp, som ännu inte var rumsren, skulle jag självklart hoppa på tåget.Nu har jag varken hundvalp eller fiskaffär och därför står jag över detta erbjudande...

För övrigt fortsätter jag med länkar till Sverigedemokraterna, SD-kuriren, SDU, SD Television, Fädernas kyrka, Politiskt Inkorrekt, Fria Nyheter, Fria tider, SD Göteborg och SD Syd samt en uppmaning att länka överallt till Sverigedemokraterna. Alla valfrågor för Sverigedemokraterna; En trygg och värdig ålderdom. Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet. Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor. En ansvarsfull invandringspolitik. Krafttag mot brottsligheten. Slå vakt om familjen. Värdig vård för alla. En trygg och kunskapsinriktad skola. En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik. En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet. Ett starkt och modernt svenskt försvar. Låt Sverige förbli Sverige. En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle.Sverigedemokraternas nya skuggbudget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar