lördag 15 maj 2010

Sverigedemokraterna och deras helhjärtade stöd för Israel som är hotat av muslimska extremister

Återigen kommer här länkar till Sverigedemokraterna som är vågmästare än en gång! SD-kuriren, SDU, Fädernas kyrka, Sd Göteborg och Sd Syd och en uppmaning att länka överallt till Sd.

En helt annan sak. Jag är svensk och stolt över det. Detta innebär inte att jag inte kan beundra andra länder. Jag beundrar exempelvis hur snabbt både Japan och Tyskland byggde upp sina städer och industrier efter Andra världskrigets förödelse. Jag beundrar egentligen alla kulturfolk och deras bedrifter. Däremot är inte alla folk och nationer kulturfolk. För vissa folk känner jag bara vämjelse och avsmak. Vem f-n kan beundra Aztekerna som offrade hjärtan i tiotusentals varje år till Solguden?

Hursomhelst, jag beundrar Israel och stödjer deras kamp för överlevnad i sitt urgamla hemland. Jag är en av en fåtalig skara som har läst Bibeln från pärm till pärm med några undantag. Jag har skummat lite lätt i Ordspråksboken som är lite enformig och har inte läst allt i Nya Testamentet. Hursomhelst har jag, i likhet med alla andra kristna, ett andligt band till det heliga landet via min kristna tro.

Den judiska staten Israel behöver och förtjänar stöd i det kristna Europa. Sverigedemokraterna har alltid stött demokratin Israel som är en demokratisk ö i ett hav av arabiska diktaturer som ofta är fientliga till Israel. Jag vet att skånska Sverigedemokrater deltog i firandet i Malmö för två år sedan när Israel firade 60 år som återfödd nation - Israel har flertusenåriga anor i östra Medelhavsområdet.

Många av de sju riksdagspartierna har gott om antisemiter. Särskilt Socialdemokraterna har en illa dold avsky mot judar. Titta bara på Malmö där Socialdemokraterna hjälpt till att hetsa mot Israel och judar. Nu visar det sig att Centerpartiet också har gott om antisemiter. Det verkar som att Centerpartiet har stängt av karln som inte verkar riktigt klok.

I min släkt, en bondesläkt på Öland, har man alltid röstat på det gamla Bondeförbundet. Min Farfars Far var kommunalrådets ordförande i många år i en liten kommun på Öland. Själv skulle jag inte rösta på dessa charlataner om jag så fick tiotusen Oz silver för besväret. Till och med om jag fick ett frikort från skatt resten av mitt liv (vilken skön tanke att aldrig mer betala skatt) skulle jag inte rösta på dessa skurkar och antisemiter och Sverigefientliga bedragare.

Centerpartiet har glömt sitt nationalistiska arv och har nu endast förakt mot allt och alla - förutom att fylla sina egna fickor. Maud Olofsson är den gnälligaste tanten i hela Norrland. Kan ingen sätta på henne en Darth Vader-mask som tar bort hennes gnällröst, tack! Det vore en befrielse att slippa gnällandet. Hoppas Centerpartiet åker ur riksdagen nu i september 2010.

4 kommentarer:

  1. Israel gjorde det som araberna var alltför lata och dumma att göra. De fick öknen att blomma.

    Samhället fungerar inte om männen sitter i skuggan av ett träd utanför moskén hela dagarna. Allt välstånd kommer utav hårt arbete.

    SvaraRadera
  2. Judar är på många sätt helt otroliga. Ungefär en tredjedel av alla nobelpristagare någonsin har varit judar vilket vida överskrider deras andel av befolkningen. Jag tror att en av anledningarna är att judar som växer upp som en liten minoritet vänjer sig vid att tänka nytt och annorlunda. En utmärkt inspirationskälla till framtidens företagsledare och vetenskapsmän - att tänka nytt och annorlunda.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst boken "Exodus" som skrevs av Leon Uris. Boken beskriver mycket tydligt vilket tillstånd av vanvård och förfall som den ottomanska provinsen Palestina befann sig i under den turkiska tiden (mellan ca 1520 och 1918).

    Jag uppmanar alla svenskar som springer runt med Palistinasjalar och demonstrerar mot Israel att läsa den. Det är bra för själen att läsa många olika infallsvinklar på samma sak. På tal om detta skrev Leon Uris även en bok som heter "Hadji". Där skildrar Uris Israel/Palestinas historia mellan 1900 och ca 1960 ur ett arabiskt muslimskt perspektiv. Särskilt inledningen på Hadji när scenen med dolkar som högs in i ett bord inför de ledande männen i byn är ett litterärt mästerverk. Tänk om man hade gåvan att skriva texter hälften så bra som Leon Uris...

    SvaraRadera